
|
|

|
Autor |
Wiadomość |
spawn
zawodnik 2 ligowy

Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczawno Zdrój / PWSZ AS
|
Wysłany:
Pią 17:01, 06 Kwi 2007 |
|
Regulamin w głównej mierze opiera się na zasadach netykiety. Przytoczone punkty regulaminu są najistotniejszymi kwestiami, które będą brane pod uwagę przy moderacji. Poza tym na forum obowiązują wszystkie zasady netykiety, której poznanie leży już w interesie użytkownika. Link do netykeity - [link widoczny dla zalogowanych]
Administratorzy i moderatorzy nie odpowiadają za treści wypowiedzi napisane przez użytkowników zalogowanych na forum. Każdy użytkownik odpowiada za własne słowa i sam ponosi za nie odpowiedzialność w przypadku złamania prawa.
Jeden użytkownik może się zarejestrować na forum tylko raz. W przypadku wykrycia użytkownika występującego pod więcej niż jednym nickiem, zostanie on usunięty z forum w trybie doraźnym wraz z jego klonami. Osoby, które się zarejestrowały, a przez ustalony w regulaminie czas nie napiszą żadnego postu też zostaną usunięte z forum.
Ostrzeżenia i bany:
1. Ostrzeżenie można otrzymać za:
- pisanie nie na temat.
- prowadzenie luźnych konwersacji nie związanych z tematem. Jeśli chcesz poplotkować z innym użytkownikiem skorzystaj z prywatnej wiadomości lub komunikatora (np. gadu gadu)
- zakładanie ankiet niezwiązanych z tematem oraz ankiet nie przyczyniających się do rozwiania problemu poruszonego w temacie.
- nazywanie zakładanych przez siebie tematów nieadekwatnie do ich treści. Pamiętaj, że często nowi użytkownicy przeglądają stare tematy aby znaleźć potrzebne im informacje. Prawidłowe nazewnictwo tematów znacznie im w tym pomaga.
- dublowanie istniejacych tematów. Zanim założysz nowy temat upewnij się czy temat który chcesz poruszyć już nie istnieje.
- używanie obcojęzycznych przekleństw chyba ze są one pisane w humorystycznym kontekście i nie są kierowane do konkretnej osoby lub gupy osób
- Spamowanie. Przez spam rozumiemy min. pisanie kilku postów pod rząd w czasie krótszym niż 24 h, odpowiadanie na swoje własne posty, pisanie postów nie na temat, pisanie postów składających się z samych emotikon lub wypowiedzi w stylu „ehe, no, lol” oraz prowadzenie rozmów niezwiązanych z tematem.
-usunięcie postu głownego administratora(dudi)
2. Pod groźbą ostrzeżenia lub zbanowania, zabronione jest:
- Używanie wulgaryzmów
- Kierowanie wulgaryzmów oraz eufemizmów pod adresem innych użytkowników
- Podsycanie konfliktów pomiędzy forumowiczami przy pomocy prowokacji lub szerzenia niesprawdzonych wiadomości.
- Pomawianie forumowiczów oraz osób trzecich.
- Publikowanie treści o tematyce pornograficznej
- Publikowanie treści wulgarnych, zawierających przekleństwa lub wyrażenia powszechnie uznane za obraźliwe.
- Publikowanie treści nawołujących do nienawiści, dyskryminacji czy tez wyższości jednych ludzi nad drugimi na jakimkolwiek tle np. na tle rasowym, religijnym czy politycznym.
- Publikowanie treści niezgodnych z obowiązującym w Polsce prawem.
3. Dodatkowo użytkownik może zostac upomniany przez moderatora w przypadku drobnego naruszenia regulaminu. Upomnienie nie niesie ze soba zadnych konsekwencji w postaci ostrzeżenia lecz jest sygnałem dla uzytkownika, że łamie on regulamin. W przypadku nieustosunkowania się do upomnienia każde kolejne wykroczenie tego typu karane będzie ostrzeżeniem
Użytkownicy:
1. Nie należy pisać dwóch lub więcej postów jeden pod drugim przez jednego użytkownika, w krótkich odstępach czasu. Posty takie są traktowane jako spam i są podstawą do dania ich autorowi ostrzeżenia. Jeśli chcesz dodać coś do swojego posta korzystaj z opcji „edytuj”. Jeśli zdublowałeś posta, skorzystaj z opcji „kasuj”.
Wyjątek: możliwe jest pisanie kolejnego posta po swoim poprzednim w przypadku gdy przez 24h żaden inny użytkownik nie udzielił się w temacie.
2. Nowo założone tematy, które dublują juz istniejące tematy na forum będą usuwane. Ponadto usunięciu z forum lub zamknięciu podlegają tematy, które wg subiektywnej oceny administratorów lub moderatorów odbiegają od dobrych obyczajów lub tematyki niniejszych zakładek forum.
3. Jeśli uważasz że jakiś temat godzi w twoje przekonania lub narusza regulamin głoś to moderatorowi lub administratorowi. Nie wypisuj obraźliwych określeń w stosunku do autora tematu, a tym bardziej nie staraj się wprowadzać z tego powodu konfliktów i zamieszania w tym temacie.
4. Posty pisane nie na temat będą usuwane aby nie zakłócać porządku dyskusji w temacie. Administrator lub moderator, który dokona skasowania postu powinien powiadomić o tym użytkownika w formie upomnienia, a jeśli to sytuacja notoryczna dać mu ostrzeżenie.
5. Zakładając nowy temat należy sprawdzić czy podobny juz na forum istnieje. W przypadku wątpliwości co do wybrania odpowiedniego działu dla zakładanego tematu lub tez przyporządkowaniu postu do danego tematu, należy zwrócić się do jednego z administratorów lub moderatorów z pytaniem poprzez PW.
6. Każda z osób wypowiadająca się na forum może otrzymać 3 ostrzeżenia, po otrzymaniu takiej ilości ostrzeżeń moderator lub administrator ma prawo wykluczyć użytkownika z grona forumowiczów bez uprzedniego poinformowania.
7. Osoby permanentnie lub złośliwie naruszające niniejszy regulamin i nie reagujące na uwagi administratora i moderatorów będą usuwane z listy użytkowników forum, a ich konta kasowane. Osoby, których konto zostanie usunięte nie mogą korzystać z forum pod żadnym innym nickiem.
8. Każdy z użytkowników powinien sam z dobrej woli pilnować porządku na forum.
9. Jeśli osoba, która założyła jakiś temat uważa, że został on w pełni wyczerpany powinna zgłosić to administratorowi lub moderatorowi w celu zamknięcia tematu.
10. Zamknięte tematy trafiają do kosza/archiwum gdzie są dostępne do wglądu użytkowników forum. Sensem istnienia kosza jest danie wglądu w usunięte tematy użytkownikom, aby nie powtarzali błędów i nie zakładali podobnych tematów.
11. Konta użytkowników, którzy zarejestrują się i w ciągu 30 dni nie napiszą żadnego posta zostaną usunięte. Osoby, które nie chcą czynnie brać udziału w forum mogą korzystać z opcji 'gość', w której większość działów jest dostępna 'tylko do odczytu'
12. Konto usuwane jest po miesiącu nieobecności użytkownika na forum, jeśli w tym czasie na jego koncie nie zapisze się choćby jeden post
13. Konto usuwane jest po 6 miesiącach braku aktywności na forum, licząc od ostatniego napisanego postu
14. Do każdego z działów dodatkowo może zostać utworzony regulamin pomocniczy, który zostanie podany do wiadomości w danym dziale. Każdy z użytkowników forum zostanie poinformowany na swój własny e-mail o zmianach na forum.
Moderatorzy:
1. Moderator ma prawo do dawania ostrzeżeń.
2. W przypadku konieczności zbanowania użytkownika moderator powinien skonsultować ten fakt z adminem.
3. Każdy moderator interweniujący w posty innych użytkowników powinien podpisać się nickiem pod swoją interwencją.
4. W przypadku nadużywania swoich kompetencji lub nie wywiązywania się ze swoich obowiązków, moderator może zostać zawieszony lub odwołany ze swojej funkcji przez administratora.
5. Moderator nie ma obowiązku tłumaczyć się ze swoich działań przed użytkownikami
Uwagi dla użytkowników:
- moderator jest także człowiekiem a wiec nie jest doskonały. Może mieć zły dzień, problemy techniczne z komputerem lub cokolwiek innego. Jeśli uważasz, ze jego interwencja była niesłuszna, skontaktuj się z nim. Jeśli problem nie zostanie rozwiązany, skontaktuj się z administratorem
- Jeśli zauważyłeś naruszenie regulaminu zgłoś to moderatorowi. Bardzo ułatwia to jego prace i przyczynia się do porządku na forum. Moderator też człowiek – może przecież coś przeoczyć.
- Nie baw się w moderatora. Zamiast straszyć nowicjuszy banem (od tego są moderatorzy spróbuj im pomóc. Pamiętasz swoje pierwsze kroki na forum? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
 |
|
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
| |
|